11 Nisan 2016 Pazartesi

Özlediğim Şehir: New York...-3


Tekrar merhaba... 
Hayatıma yıldızlar katmak için yaptığım seyahatlerden New York seyahatinin, sondan bir önceki paylaşımı ile sizlerle birlikteyim :) 

Bundan önceki yazımda, bu yazımda size New York'a gidip bunca muhteşem ve efsane markayı bir arada görüp, nereden en ucuz alışverişi yapabileceğimizi aktaracağımı belirtmiştim. Dünyanın bir ucuna gitmişsiniz ve sevdiğiniz, hayranı olduğunuz yüzlerce markanın başkenti burası. Alışveriş yapmamak, yapmadan durabilmek pek mümkün değil :)

İlk birkaç gün sokaklarda caddelerde dolandınız, güzel yemekler yediniz. Caddelerdeki ünlü markaların mağazalarına daldınız ve biraz hayalkırıklığı yaşadınız, çünkü dolar kuru nedeniyle her şey oldukça pahalı. 

O halde sizi, buraya alalım :) 

    

Woodburry Premium Outlets, New York'un biraz dışında bir outlet alışveriş merkezi. Alışveriş merkezi denince aklınızda kapalı bir alan canlanmasın. Kocaman bir bahçe düşünün ve açık havada, yan yana dizilmiş onlarca markanın tek tek kocaman mağaza ve butikleri olduğunu düşünün. Aklınıza gelebilecek markaların tamamına yakını bu outlette var. Gittiğiniz anda nereden başlayacağınızı düşünüp allak bullak oluyorsunuz. Buraya en az 2-3 gün ayırmanızı öneririm eğer gerçekten almak istediğiniz çok fazla şey varsa. 

Başı var sonu yok derler ya aynen öyle. Bir günde bitirebilmek imkan dahilinde değil. Yukarıda verdiğim linkte, outlette mevcut markalara ulaşmanız da mümkün.



Burada, piyasa fiyatına yakın ürünler bulabileceğiniz gibi, gerçek anlamda sizi şaşkına çeviren fiyatlara ürünler bulmanız da mümkün. 

Jimmy Choo, Tommy Hilfiger, DKNY bana başlı başına aklımı kaybettiren mağazalarda ilk üçe oynar. Tommy Hilfiger fiyatları Türkiye'dekinin neredeyse dörtte biri olduğundan mağazayı toplamamak mümkün değil :) 

DKNY deseniz 30 TL'ye çok kaliteli t-shirtler bulabiliyorsunuz. Türkiye'de 350-TL'den az olmayan bir şeyi burada 80-TL civarına alabiliyorsunuz. Gerçekten mantıklı hareket etmek ve çıldırmamak lazım :) 

Tüm outlet'i talan ettikten sonra karşıma çıkan tek Türk Markası'nın SARAR olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim :) Rağbet var mıydı derseniz, içeride pek kimseyi görmedim ama orada bir Türk markasının varlığı belirsiz bir gurur verdi bana. Dilerim ben bu yazıyı yazana kadar SARAR mağazası orada kapanmamıştır :) 

Çok fazla alışveriş yapıp eliniz kolunuz dolu hale geldiyseniz üzülmeyin. Hemen giriş kapısının yanında, dolap kiralama birimi var. Aldıklarınızı kiraladığınız dolaba koyup koyup alışverişe devam edebilirsiniz. Tabii ki sonra bir de o poşetleri taşıması var, onu da unutmamak lazım :) Üstelik yine bu giriş kapısının yanındaki danışma biriminden, otulet haritası alabilir ve gitmek istediğiniz mağazaya en yakın varışı bulabilirsiniz. Kısacası burada alışveriş için neredeyse her şey düşünülmüş. 



Aklıma geldi, unutuyordum. Bu outlette beni deli eden mağazalardan biri de Yankee Candles mağazası oldu. Yankee Candle mumlarına, Tepe Home mağazalarından aşinayız aslında. Bir sürü çeşidi olan, cupcake kokulusundan yeni biçilmiş çimene, yeni yıkanmış çamaşır kokusundan taze budanmış gül kokusuna kadar inanılmaz kokuları olan tüm mumları aynı mağazada görmek dehşet vericiydi!

Yine buradaki fiyatlardan oldukça ucuza bu mumlardan bulabilirsiniz. Tabii ki mumlar biraz ağır olduğundan gönlümce alma fırsatım olmadı ama o mağazada geçirdiğim zaman belki de outlette geçirdiğim en keyif verici zamanlardandı :) 



Pekiiiii, arabanız yoksa bu outlete nasıl ulaşabilirsiniz? Gayet güzel bir soru. 

Ben, Times Square yakınında, Y Hotel'de kaldığımı paylaşmıştım sizinle. Times Square ve Y Hotel'e çok yakın olan New York terminali, Port Authority Bus Terminal'dan, outlete otobüsler kalkıyor. Yine outletten aynı terminale de dönüşler belli saatlerde mevcut. Ulaşım oldukça basit fakat biletlerinizi önceden rezerve etmenizde kesinlikle fayda var.

Ben şu firmayı kullanarak bilet aldım ve oldukça memnun kaldım. Yolculuk 45 Dakika - 1 saat arası sürüyor. Çevreyi izleye izleye keyifle gidebiliyorsunuz. 

Minik bir uyarı eklemeden geçmek istemedim. New York Otobüs Terminali biraz ilginç bir yer. İlginç derken öncelikle kesinlikle güven vermiyor, oldukça ürkütücü bir yer :) Akli dengesini kaybetmiş veya evsiz olup sizden para isteyen pek çok insanı burada görebilirsiniz. İçerideki asansörleri kullandığımda, şahsen benim ödüm patlamıştı :) 

O yüzden terminalde gözünüzü açık tutmakta ve size doğru gelenlerle çok muhatap olmamakta fayda var. Bilhassa yalnız bir gezginseniz, bu tavsiyemi aklınızda tutmanızı öneririm. 

Şimdiden keyifli alışverişler! :) 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder